უახლესი ინფორმაციების ქართულ ენაზე მისაღებად დაემატეთ ფეისბუქ ჯგუფში ამ ლინკზე.
ამერიკის ტრანსპორტის დეპარტამენტი (USDOT) მხარს უჭერს ტრამპის ადმინისტრაციის ახალ ინიციატივას, რომელიც სატვირთო მძღოლებისთვის ინგლისური ენის ცოდნის სავალდებულოდ გამოცხადებას ეხება. უწყება, მათივე განცხადებით, ორი ხმაურიანი და ფატალური ავარიის მაგალითზე მიუთითებს, რომლებშიც მძღოლების ინგლისური ენის უცოდინრობამ მნიშვნელოვანი როლი ითამაშა.
2025 წლის 28 აპრილს, პრეზიდენტმა დონალდ ტრამპმა ხელი მოაწერა აღმასრულებელ განკარგულებას, რომელიც აუქმებს 2016 წლის იმ პოლიტიკას, რომელიც ამცირებდა ფედერალური რეგულაციების აღსრულებას სატვირთო მძღოლებისთვის ინგლისური ენის ცოდნის მოთხოვნასთან დაკავშირებით.
ახალი განკარგულება მიზნად ისახავს, რომ კომერციული სატრანსპორტო საშუალებების ოპერატორებმა ინგლისური ენა ისე უნდა ფლობდნენ, რომ შეძლონ საგზაო ნიშნების წაკითხვა, სამართალდამცავებთან ურთიერთობა და ეფექტური კომუნიკაცია სხვა მოქალაქეებთან.
USDOT-ის რეაგირება და განმარტება
მოგვიანებით, ტრანსპორტის მდივანმა შონ დაფიმ USDOT-ის სახელით განცხადება გაავრცელა, სადაც ორი კონკრეტული ავარია დასახელდა, როგორც მაგალითი იმისა, თუ როგორ შეიძლება ენის ცოდნის ნაკლებობამ ტრაგედიამდე მიგვიყვანოს.
„FMCSA-ს (ფედერალური საავტომობილო გადაზიდვების უსაფრთხოების ადმინისტრაცია) აქვს დოკუმენტირებული შემთხვევები, როცა მძღოლებმა საგზაო ნიშნები ვერ წაიკითხეს ან ვერ მოახდინეს კომუნიკაცია ინგლისურად — რამაც ფატალურ შედეგამდე მიგვიყვანა,“ — ნათქვამია განცხადებაში.
ერთ-ერთ შემთხვევაში, 2019 წელს, მძღოლი საათში თითქმის 100 მილი სიჩქარით გადაადგილდებოდა გადატვირთულ გზაზე, უგულებელყო საგზაო ნიშნები, რომლებიც გადამწყვეტ საფრთხეებზე მიანიშნებდა, და შედეგად მოხდა ავარია, სადაც 4 ადამიანი დაიღუპა.
მეორე შემთხვევა იანვარში, დასავლეთ ვირჯინიაში მოხდა. დამნაშავე იყო მძღოლი, რომელსაც ავტოსაგზაო შემთხვევის შემდეგ სამართალდამცავებთან საკომუნიკაციოდ თარჯიმანი დასჭირდა.
2019 წლის ტრაგიკული ჯაჭვური ავარია კოლორადოში
პირველი შემთხვევა 2019 წლის 25 აპრილს კოლორადოში, I-70 ავტომაგისტრალზე მოხდა. სატვირთოს მძღოლი, როჰელ აგილერა-მედეროსი, ხის მასალას ეზიდებოდა და დაახლოებით 85 მ/სთ სიჩქარით მოძრაობდა იმ მონაკვეთზე, სადაც სატვირთოებისთვის სიჩქარის ლიმიტი 45 მ/სთ იყო.
მძღოლმა ვერ შეაჩერა სატვირთო და შეეჯახა საცობში მდგომ მანქანებს, რამაც 24 მსუბუქი ავტომობილი და 4 სატვირთო ჩაითრია ჯაჭვურ ავარიაში. ავარიის შედეგად 4 ადამიანი დაიღუპა, მრავალი კი დაშავდა.
შემთხვევის ამსახველ ვიდეოში ჩანს, რომ მძღოლმა უგულებელყო სპეციალური უსაფრთხოების შესაჩერებელი ზონა (runaway ramp), რაც ექსპერტების აზრით, ავარიის თავიდან არიდების შესაძლებლობა იყო.
აგილერა-მედეროსს თავდაპირველად 110 წლიანი სასჯელი მიესაჯა, თუმცა საზოგადოებრივი ზეწოლისა და ცნობადი სახეების (მათ შორის კიმ კარდაშიანის) ჩარევის შემდეგ, სასჯელი 10 წლამდე შემცირდა.
მეორე ავარია — 2025 წლის იანვარი, Cheat Lake-ის ხიდზე, დასავლეთ ვირჯინია
მეორე შემთხვევა 2025 წლის 19 იანვარს, დასავლეთ ვირჯინიაში, Cheat Lake-ის ხიდზე მოხდა, რთულ ზამთრის ამინდში.
მონონგალიას ოლქის შერიფის ოფისის ინფორმაციით, სატვირთო მძღოლი სუხჯინდერ სინგჰი, რომელიც ნიუ-იორკში იყო დაფუძნებული, მაღალი სიჩქარით მოძრაობდა, როცა მან ტრაილერი დაკეცა (jackknife) და დაეჯახა მსუბუქ ავტომობილს, რომელსაც მართავდა 59 წლის პენსილვანიელი კევინ ლატაილი.
დარტყმის შედეგად მსუბუქი ავტომობილი ხიდიდან ტბაში ჩავარდა. ლატაილი რამდენიმე დღე უგზო-უკვლოდ დაკარგულად მიიჩნეოდა, სანამ მანქანა ტბიდან არ ამოიყვანეს — მძღოლი გარდაცვლილი იპოვეს მანქანაში.
გამოძიების თანახმად, სინგჰის სატვირთო მანამდე სხვა მანქანასაც დაეჯახა და შემთხვევის ადგილიდან გაჩერების გარეშე განაგრძო მოძრაობა. სამართალდამცავებთან დაკითხვაზე მძღოლს თარჯიმანი დასჭირდა.
2025 წლის მარტში, სინგჰი დააკავეს გაუფრთხილებელი მკვლელობის ბრალდებით.
USDOT-ის საბოლოო პოზიცია
„ფედერალური კანონი ერთმნიშვნელოვანია — მძღოლი, რომელსაც არ შეუძლია საკმარისად წაიკითხოს ან ისაუბროს ინგლისურად და ვერ გაიგოს საგზაო ნიშნები, არ არის კვალიფიციური კომერციული სატრანსპორტო საშუალების სამართავად,“ — განაცხადა შონ დაფიმ.
„ეს საღი აზრია და არ უნდა ყოფილიყო გაუქმებული. ჩვენი დეპარტამენტი ყოველთვის მძღოლების და ამერიკის გზების უსაფრთხოებას დააყენებს პრიორიტეტად.“
წყარო: https://cdllife.com/2025/usdot-points-to-two-deadly-crashes-as-proof-that-truck-drivers-who-dont-understand-english-are-highway-hazards/